"Emlékszel még arra, hogy ki voltál, mielőtt a világ megmondta neked, kinek kell lenned?"

2013. január 06. 14:06 - d.szabi

Mi lenne...

romanerdo3.jpg

Mi lenne,
ha hirtelen eltűnnénk
mi, emberek örökre elvesznénk,
csak a csend énekelne.



Vágyom, s elképzelem,
a gyárak mind bezárnak
mozgólépcsők megállnak
megszűnik a káosz és félelem.
Kihalt városok kongnak,
szürke utak, rozsdás gépek
erőltetett ódát zengnek
rég letűnt, ködös kornak.

A kék gömb forog tovább
sebhelyes kőtestvérével
s Napnak éltető erejével
hozza el a születés hajnalát.

Erdők, puszták, fenyvesek
tengerek tisztulnak lassan,
zizegnek- mozognak halkan
újra lélegezni kezdenek.
A zöld nép, mely a végét járja
burjánzó zöld gyermekeivel
a szél cinkos nevetését várja
s ismét győzelmet ünnepel.

Házak közt, halálunk legvégén
leigázva szörnyű emlékeket,
ember-szagú rémképeket
virágzik az élet békén.

Purgely Kitti

Az erdő fohásza

 

            Vándor, ki elhaladsz mellettem, ne emelj rám kezet!
Én vagyok a tűzhelyed melege hideg téli éjszakákon,
én vagyok tornácod barátságos fedele,
melynek árnyékába menekülsz a tűző nap elől,
s gyümölcsöm oltja szomjadat.

 

          Én vagyok a gerenda, mely házad tartja,
én vagyok asztalod lapja,
én vagyok az ágy, melyben fekszel,
a deszka, melyből csónakod építed.
Én vagyok házad ajtaja,
bölcsőd fája- koporsód fedele.

                                Vándor, ki elmégy mellettem,
                                         hallgasd a kérésem,
                                                     ne bánts!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szeretet-forras.blog.hu/api/trackback/id/tr285001217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
"Emlékszel még arra, hogy ki voltál, mielőtt a világ megmondta neked, kinek kell lenned?"
süti beállítások módosítása